معرفی وبلاگ
ره بهشت خود دشوار نیست***تو خود گویی که دشوار چیست
آرشیو
طراح قالب
Tebyan
راز چشمه حرم حضرت عباس(ع)
پنج شنبه بیست و سوم 3 1392


به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شيخ عباس ۷۴ ساله، كه ۳۶ سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده، در مورد جريان آب دور قبر علمدار كربلا توضيحاتي داده است .

وي گفت: قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت كه از ۴۰۰ سال قبل كه آب لوله‌كشي نبود اين آب مرتب مي‌جوشيد و از يك طرف وارد و از طرف ديگر خارج مي‌شد كه مزه و طعم آن آب از بهترين آب معدني امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم مي‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرك استفاده مي‌كردند كه آب در تابستان خنك و در زمستان گرم بود.
اما يك فرد از خدا بي‌خبر آمد به بهانه اينكه تَرَكي در ديوار حرم اباالفضل پيدا شده گفت، مي‌خواهم آزمايش كنم اين آب از كجا مي‌آيد و بعد آن دو چشم را كور كرد و هر چه تلاش كردند، آن دو چشمه احيا نشد.

اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسيد و آن آب چشم‌هاي كور شده را شفا مي‌داد.از ۵۰ سال قبل تا كنون اين آب در يك سطح ثابت مانده و نه كم و نه زياد مي‌شود.

وي ادامه داد: شما به خوبي مي‌دانيد اگر آب به مدت ۱۰ روز در يك جا بماند گنديده مي‌شود، اما اين آب با وجود اينكه در ورودي آن بسته شده مانند گلاب مي‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسيار تازه و معطر مانده است.

وي افزود: هم اكنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره كوچكي قرار دارد كه وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه كنيد از آن مرتب بوي گلاب مي‌ايد و اين همان آبي است كه متأسفانه خادمان كنوني در ورودي آن را و راه رسيدگي به سرداب را به روي زوار بسته‌اند.

اين آب چند ويژگي دارد. اول اينكه اگرچه راكد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گنديده نشده است.ويژگي دوم آن كه سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از ديواره دور قبر به داخل نفوذ نمي‌كند.



برچسب ها :
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 233457
تعداد نوشته ها : 380
تعداد نظرات : 43

پیج رنک گوگل
Rss